El dissabte 10 de juny de 2023 es va celebrar una trobada naturista multitudinària, memorable i molt enriquidora al poble de Clua de Meià (Artesa de Segre), organitzada entre el Club Català de Naturisme i l’associació Transcluaviva, un grup d’acció antirracista i anticolonialista instal·lat al poble i compromès amb la difusió de la cultura dissident i amb la promoció del naturisme i el veganisme.

L’activitat va ser proposada per primera vegada a l’assemblea del CCN celebrada al càmping El Templo del Sol el 30 d’abril, per part d’algunes sòcies de Transcluaviva. A partir d’aleshores, des de les dues associacions vam començar els preparatius i l’organització conjunta de les activitats que s’havien de celebrar durant el dia, el dinar compartit, i l’allotjament al poble per les persones que hi volien pernoctar. Pocs dies abans de la trobada ja prevèiem amb sorpresa i il·lusió que hi participaria molta gent: entre persones sòcies del CCN, sòcies de Transcluaviva, i simpatitzants d’arreu del territori català, havíem de ser prop d’una vuitantena!

Arribat el dia indicat, jo vaig començar a fer via cap a Clua des de Girona, ben aviat al matí, en un cotxe compartit amb altres persones de Joves Naturistes. Vam fer parada a Barcelona i a Agramunt, i un cop vam deixar enrere Artesa de Segre, vam anar pujant fins al poble de mica en mica, conduint amb compte per l’estreta pista d’accés que serpenteja aferrada als marges del barranc de la Clua. Ens van sortir a rebre algunes companyes que s’havien quedat a dormir el dia anterior, i totes plegades vam desvestir-nos a l’església, vam deixar la roba a les motxilles i ens vam barrejar alegrement amb la gentada.

Primera trobada davant de l’església de Clua

A dos quarts de deu ens vam aplegar davant l’església de Clua de Meià, punt social del poble, i vam iniciar la primera activitat de la jornada, aprofitant que feia sol: una excursió nudista pels voltants, seguint una ruta circular que ens va permetre gaudir de la bellesa natural de la vall d’Ariet i visitar l’ermita romànica de Sant Bartomeu, on vam aturar-nos a fer un mos i algunes fotos pel record.

Retalls de l’excursió nudista per la vall d’Ariet

La caminada ens va obrir la gana, que vam saciar poca estona després amb un dinar popular i vegà (amanida i paella de verdures) vora l’església del poble. Després, algunes vam estirar-nos a la gespa per pair el menjar mentre altres exploraven el poble o allargaven la sobretaula. Tot i que la majoria vam poder dinar a l’ombra, la calor ens obligava a prendre dutxes ràpides de tant en tant, aprofitant una manguera a la zona de rentar plats.

El dinar popular i vegà

A la tarda s’alçaven núvols grisos de pluja i van caure algunes gotes, però això no ens va impedir realitzar l’última activitat que teníem planificada. Vam situar les cadires en forma de semicercle davant de les escales de l’església per participar en una taula rodona portada per algunes companyes trans i no binàries, dones i persones racialitzades, del CCN i de Transcluaviva. Es va plantejar un debat molt interessant i necessari sobre la necessitat d’interseccionalitat dins el moviment naturista, i es va fer una invitació a la revisió i reflexió col·lectiva per desconstruir la visió tradicional sobre la identitat de gènere. I, sobretot, per prendre accions conscients des del naturisme per contribuir a una societat més justa i sense opressions.

Taula rodona: sobre la necessitat d’interseccionalitat dins el moviment naturista

Cap a les sis de la tarda, moltes persones (les que no ens quedàvem a dormir) ja fèiem via cap a casa. Acompanyades pels cada cop més febles rajos del sol, sabíem dins el cor que aquell dia havíem plantat dues precioses llavors que germinarien amb el temps: d’una banda, la primera edició d’una fantàstica trobada d’exterior que es podria repetir en més ocasions i que permetria aportar activitat naturista a la zona de ponent de Catalunya i acostar-nos a grups i associacions germanes; i de l’altra, l’inici d’un debat molt important que havia de posar en valor la necessitat d’avançar cap a la interseccionalitat dins el marc del CCN i del naturisme en general, a fi de crear un espai més segur per als col·lectius que encara són minoritaris dins el moviment.

Aquesta necessitat s’ha incorporat al programa de treball de l’actual legislatura del CCN, començada el passat 11 de novembre de 2023, i s’està començant a materialitzar, entre altres iniciatives, amb l’aprovació en assemblea (17/03/2024) d’una modificació del Reglament d’Ordre Intern, amb l’organització de noves conferències i taules rodones, i amb la facilitació d’activitats no mixtes o de mixticitat escollida.

Sens dubte que una trobada tan fructífera com la que vam celebrar Clua de Meià s’havia de repetir, i per això ja l’estem organitzant per al 2024 entre el CCN i Transcluaviva. Si vols formar-ne part i gaudir novament del naturisme en aquest indret encisador dels aspres de la Noguera, en un espai segur, divers i inclusiu, t’hi esperem el dissabte 1 de juny!

Fotografies finals de Jordi Basulto

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy